Dwa spektakle Atsushiego Takenouchiego pod patronatem Torii

Po raz pierwszy, w tak nieodległych od siebie terminach – 7 i 11 czerwca – w warszawskim Instytucie Teatralnym będzie można obejrzeć dwa różne spektakle Atsushiego Takenouchiego, do których muzykę na żywo tworzy Hiroko Komiya. Zarówno premiera „Nagiej egzystencji” jak spektakl „Objęcie” to gratka dla wszystkich, którzy chcą zobaczyć butoh w mistrzowskim wykonaniu. Pobytowi artysty w Warszawie towarzyszą międzynarodowe warsztaty.

Solowe spektakle Takenouchiego są czystym doświadczeniem. Jedność ducha, ciała i umysłu tancerza daje publiczności możliwość uczestnictwa w bezgranicznej i ponadczasowej podróży do uniwersalnego źródła bytu. Szczupłe ciało artysty emanuje energią dostarczając widzom niezwykłych emocji a światło i muzyka przypominająca zasłyszane w naturze dźwięki, dopełniają wrażenie pełnego uczestnictwa w żywym obrazie. Choć każde przedstawienie ma inną formę, w swej twórczości artysta odwołuje się zawsze do ważnych dla niego kwestii, szczególnie do miejsca człowieka we wszechogarniającej naturze. O spektaklu „Naga egzystencja” pisze tak: „Jestem życiem. Jestem śmiercią. Pozbawiając się balastu – ubrania, paszportu, imienia – staję się unikalnym bytem. Gdy odrzucam swą istotę i gatunek, znajduję się w miejscu, gdzie nie ma granic, społeczeństwa ani prawa. Uosabiam życie, czysty byt, bez podziału na rodzaj: roślinny, zwierzęcy czy ludzki. Pozbywając się wszystkiego, staję się kruszywem, zbitką cząsteczek energii powtarzających cykl życia i śmierci. Wszystko rodzi się we mnie a ja wracam do wszystkiego. Jestem nagą egzystencją”.

W „Objęciu”, Takenouchi tańczy nieunikniony cykl życia i śmierci, który jest doświadczeniem wszelkich istnień jednoczących się we wspólnej modlitwie. Obraz kwiatu, który rozkwita z pączka i osiąga pełnię by wkrótce rozsypać się w proch towarzyszy artyście od pierwszej sceny do końca przedstawienia.

Wydarzenie pod patronatem Torii. Polecamy!