Torii 59


Torii #59 (grudzień 2023):

(NA)OCZNE YŌKAI
Demony jak się patrzy!

GROŹNE PIĘKNO
Wulkany Japonii

IMO-KAIDŌ
Ziemniaczany trakt z Saitamy

KŌSHIN SHINKŌ
czyli wiara w robaki, które niosą śmierć

MAHJONG I JEGO MIEJSCE W JAPOŃSKIEJ KULTURZE
cz.1: Gra Tysiąca Możliwości

ŚWIAT W MINIATURZE
Artyści i ich mikroświaty

ŌTSU-E
Drzeworyty z prowincji

YAMATO TAKERU
Bitny z Yamato

TWÓJ MONOCHROMATYCZNY PRZYJACIEL INFORMACYJNY
Konkursy, informacje, nowości i wiele innych

WYSPIARZE Z DWÓCH STRON PACYFIKU
Japońska diaspora na Hawajach

NAJPIĘKNIEJSZE NOGI DRUGIEJ RZECZYPOSPOLITEJ
z wizytą w Japonii

DALEKI BRZEG
Recenzja filmu

WYSTAWA FOTOPIKTORIALNA
Fotografie w japońskim duchu

W CIENIU GODZILLI I GAMERY
O autorskim podejściu do kaijū eiga w XXI wieku

SIEDMIU (WSPANIAŁYCH) SAMURAJÓW
czyli o strategiach adaptacyjnych w remake’ach słów kilka

MAKOTO SHINKAI
Nowy Hayao Miyazaki?

TO, CO ZAPAMIĘTANE / TO, CO ZAPOMNIANE
Szufladki pamięci w prozie Kyōko Nakajimy

SIĘGNĄĆ SZCZYTU
Z historii japońskiego himalaizmu

DWANAŚCIE ZBIEGÓW OKOLICZNOŚCI
Wajda, Japonia i Muzeum „Manggha”

W POLSCE ZAKOCHANY
Wspomnienie o Masaakim Yamadzie

PÓJDĘ SAMA
Recenzja książki

CÓRKI SAMURAJÓW W PODRÓŻY ŻYCIA
Recenzja książki

POLSKIE DZIECI W KRAJU KWITNĄCEJ WIŚNI
Recenzja książki

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz