Zapowiedź Wydawnictwa KIRIN: Zmiany w wizerunku męskości w Japonii w latach 1950-2021

10 marca ukaże się nowa książka od Wydawnictwa KIRIN„Zmiany w wizerunku męskości w Japonii w latach 1950-2021” autorstwa Marleny Borowiak.

Opis:

Na przestrzeni wieków Japonia wykształciła szereg wzorców męskości, które odzwierciedlały bieżące realia społeczne, sytuację polityczną, panującą modę, a także etap rozwoju kultury. W połowie XX stulecia siłę kraju, który podniósł się z powojennej ruiny i sięgał po tytuł globalnego mocarstwa, stanowili salarymani: schludni pracownicy umysłowi, gotowi poświęcić czas wolny i rodzinę w imię firmy. Jednak w przeciągu pół wieku ów ideał był wielokrotnie kontestowany, co zaowocowało wykształceniem się innych, niekiedy skrajnych koncepcji męskości, opartych na takich wartościach, jak opiekuńczość, dbałość o urodę, a nawet aseksualność.

Książka przedstawia najważniejsze koncepcje męskości w Japonii wykształcone w latach 1950–2021, przyczyny ich sformułowania, a także ich obecność w przestrzeni publicznej, w postaci reklam telewizyjnych i magazynów modowych.

Przedsprzedaż książki już ruszyła i można ją zamówić osobno lub w pakiecie z książką „Wizerunek mężczyzny w visual kei” Klaudii Adamowicz. Polecamy!