Torii 56
Torii #56 (marzec 2023):
NIE ZNAM SIĘ, ALE I TAK WYRZEŹBIĘ
czyli o japońskich kryptydach. Cz. 1: chińskie importy
UME
czyli zanim pojawiły się wiśnie
CO ZROBIĆ Z PRZETERMINOWANYM SZCZĘŚCIEM?
Utylizacja talizmanów omamori
WARŌSOKU
Japońskie świece
KRYMINALNA HISTORIA GEJSZY
z Asakusy i aktora teatru kabuki
SAKUTEIKI
Zapiski o zakładaniu ogrodów
WOJNA POLSKO-JAPOŃSKA
Najdziwniejsza wojna XX wieku
HIMIKO
Pierwsza władczyni Japonii
TWÓJ MONOCHROMATYCZNY PRZYJACIEL INFORMACYJNY
Konkursy, informacje, nowości i wiele innych
STEROWIEC NAD JAPONIĄ
czyli o wizycie Grafa Zeppelina w Tokio
TAMA KIYOHARA
Koleje losu „sycylijskiej Japonki”
JŪKENDŌ
Samuraje z bagnetami
JAPOŃSKIE WYCINANKI KIRI-E
cz 2. – Najwybitniejsi twórcy
GLOBALNY PORTRET KOBIETY
twórczość Kimiko Yoshidy
NIE TAK SŁODKO JAK MYŚLISZ
czyli historia shōjo mangi
SUZUME NO TOJIMARI
O dziewczynie zamykającej drzwi – recenzja anime
MONCHHICHI
Wielka kariera małej małpki
SHANADOO
Japońsko-niemiecki eurodance
HIDEO KOJIMA
Legenda gier wideo
POZŁACANE OBRAZY
Wywiad z artystą Ratko Backo, od 27 lat mieszkającym w Japonii
WIEDŹMIN: RONIN
Recenzja książki
LATO, FAJERWERKI I MOJE ZWŁOKI
Recenzja książki