Torii 56


Torii #56 (marzec 2023):

NIE ZNAM SIĘ, ALE I TAK WYRZEŹBIĘ
czyli o japońskich kryptydach. Cz. 1: chińskie importy

UME
czyli zanim pojawiły się wiśnie

CO ZROBIĆ Z PRZETERMINOWANYM SZCZĘŚCIEM?
Utylizacja talizmanów omamori

WARŌSOKU
Japońskie świece

KRYMINALNA HISTORIA GEJSZY
z Asakusy i aktora teatru kabuki

SAKUTEIKI
Zapiski o zakładaniu ogrodów

WOJNA POLSKO-JAPOŃSKA
Najdziwniejsza wojna XX wieku

HIMIKO
Pierwsza władczyni Japonii
TWÓJ MONOCHROMATYCZNY PRZYJACIEL INFORMACYJNY
Konkursy, informacje, nowości i wiele innych

STEROWIEC NAD JAPONIĄ
czyli o wizycie Grafa Zeppelina w Tokio

TAMA KIYOHARA
Koleje losu „sycylijskiej Japonki”

JŪKENDŌ
Samuraje z bagnetami

JAPOŃSKIE WYCINANKI KIRI-E
cz 2. – Najwybitniejsi twórcy

GLOBALNY PORTRET KOBIETY
twórczość Kimiko Yoshidy

NIE TAK SŁODKO JAK MYŚLISZ
czyli historia shōjo mangi

SUZUME NO TOJIMARI
O dziewczynie zamykającej drzwi – recenzja anime

MONCHHICHI
Wielka kariera małej małpki

SHANADOO
Japońsko-niemiecki eurodance

HIDEO KOJIMA
Legenda gier wideo

POZŁACANE OBRAZY
Wywiad z artystą Ratko Backo, od 27 lat mieszkającym w Japonii

WIEDŹMIN: RONIN
Recenzja książki

LATO, FAJERWERKI I MOJE ZWŁOKI
Recenzja książki

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz