Torii 21

torii21Torii #21 (czerwiec 2014):

TEATR
cz. I: Od małpiej muzyki po kontakt z bogami

SHIN-HANGA
Nowość wśród drzeworytów

FENG SHUI A ARCHITEKTURA STAROŻYTNOŚCI
czyli o szukaniu harmonii ze światem i bogami

OBRONIĆ SIĘ PRZED SAMURAJEM
czyli okinawska broń chłopska – cz. 1

HARAMAKI
Japońska modlitwa o bezpieczny poród

W IMIENIU SZOGUNA
czyli czasy regencji klanu Hōjō

TWÓJ MONOCHROMATYCZNY PRZYJACIEL INFORMACYJNY
Konkursy, nowości wydawnicze, informacje i o wiele więcej

CHOPIN NA DALEKIM WSCHODZIE
O fascynacji Japończyków polską muzyką

DUSZA JAPOŃSKA OCZAMI POLAKA
O miłości i śmierci w kulturze Japonii według Wacława Sieroszewskiego

EMBRION POLUJE W SEKRECIE
The Embryo Hunts in Secret jako przykład twórczości Kōjiego Wakamatsu

BLONDYNKA W JAPONII
Wywiad z Beatą Pawlikowską

SLUMSY OSAKI
Spacer po dzielnicy Nishinari

IWAI
O pieniądzach (i nie tylko) w japońskich zwyczajach ślubnych i pogrzebowych

CZOŁGI, PANCERNIKI I GUNDAMY
Modelarstwo w Japonii

„WESOŁE JEST ŻYCIE (JAPOŃSKIEGO) STARUSZKA”
Prawda czy fałsz? – Zwycięski esej w konkursie „Torii” i Japońskiej Prasówki

HORRORY CODZIENNOŚCI
Młodzieżowe koszmary Junjiego Itō

PŁASKI ŚWIAT OTAKU
czyli twórczość grupy Superflat

ROCK NEOSEKSUALNY
Relacja z koncertu duetu ADAMS

CÓRKA SAMURAJA
Recenzja książki

W KRĘGU WARTOŚCI KULTURY JAPONII
Recenzja książki